Zebramaränger.

Hallå där! Denna veckan går mest ut på att njuta av sommarvärmen och att baka till cafeét jag och Hanna ska ha på KRUT-rundan nu i helgen. Idag har jag gjort något så spännande som zebramaränger, och det receptet tänkte jag dela med mig av!
Börja med att sätta ugnen på 125º och smälta 100 gram mörk choklad i vattenbad.
Vispa 3 äggvitor, 2 tsk pressad citron och 1 nypa salt till ett hårt skum. När det är klart ska det gå att sätta bunken upp och ner över huvudet utan att smeten åker ut. Tillsätt 2 dl strösocker och 1 tsk vaniljsocker lite i taget och fortsätt att vispa tills smeten blir blank och nästan lite sidenskimrande.
Blanda ner den smälta chokladen med endast ett par skedtag så att smeten blir randig.
Lägg bakplåtspapper på en plåt och klicka ut dina maränger. Grädda marängerna i en kvart och sänk sedan värmen till 100º. Låt därefter marängerna gräddas färdigt i ytterligare 30-45 minuter.
Ta ut och tadaa, du har fått ett helt gäng med superfina, chokladdoftande, randiga, zebramaränger! Ät och njut! Imorgon är jag ledig fram till klockan halv två, för sedan har vi vårkonsert. Dock behöver jag mest redigera film hela dagen, men jag kanske hinner med lite solande också. Ha det så fint, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0