Amerikanska blåbärspannkakor.

Hejhej! Idag har jag gjort något väldigt smaskigt, nämligen amerikanska blåbärspannkakor!
Jag är egentligen mästare på att göra dem, dock blev de inte lika bra som de brukar den här gången eftersom jag hade lite för mycket blåbär i. Det gjorde inte så mycket, för goda blev de i alla fall! Hur som helst så tänkte jag att ni skulle få receptet, men idag blir det inte som de andra recepten för ni får inga bilder i "steg för steg-guiden". Här kommer receptet!
1. Blanda 2 ½ dl vetemjöl, 2 tsk bakpulver, 2 msk socker, 1 krm salt och 1 tsk vaniljsocker i en bunke.
2. Häll i  2 ½ dl mjölk, följt av 2 msk smält smör och knäck tiill sist i ett ägg. Rör försoktigt i blåbär i valfri mängd.
3. Nu är det dags att steka pannkakorna. låt en klick smör smälta i pannan och klicka sedan ut ungefär en msk smet per pannkaka.
4. Grädda ca 1 ½ minut tills det börjar bli små bubblor på pannkakans yta, vänd då och grädda en minut till på andra sidan. fortsätt tills smeten är slut. Klart!
5. Servera med valfria tillbehör. Sirip, jordgubbar, hallon, kokos och banan är supergott till! Dock inte tillsammans, hehe. NJUT.
Ja, nu har ni det smarriga receptet. Idag har jag varit med när Frida övningskörde, det gick faktiskt jättebra! Ikväll ska jag äta grillat och så får vi se vad som händer, troligtvis inte så mycket. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0