Enkel Chokladkaka.

Hejsan! Nu tycker jag att det är dags för ett recept igen! Som några av er kanske vet så är jag inget stort fan av kladdkaka, men det finns en chokladkaka som jag tycker om riktigt mycket. Den blir inte så tung och kladdig som kladdkaka, utan snarare fluffig och den är superenkel att göra då man inte behöver elvisp utan bara rör ihop kakan. Dessutom är den det bästa pms-botemedlet som går att hitta! Så här gör man:
Sätt ugnen på 175°. Blanda 3 dl strösocker och 2 ½ dl vetemjöl i en bunke.
Blanda också i 4 msk kakao, 1 tsk vaniljsocker och 1 ½ tsk bakpulver.
Knäck i 2 ägg och rör sedan i 1 ½ dl kokande vatten.
Häll efter det i 150 g smält smör och rör ihop alltsammans till en jämn smet.
Häll över smeten i en smörad och bröad form och sätt in i ugnen i 45-50 minuter.
Ta ut och klart! Njut tillsammans med en kopp te, då blir det som godast! Ha det fint, puss!

Kommentarer
Postat av: Anonym

muuums! ;P

2012-03-20 @ 17:47:01
Postat av: mathilda

faan vad gööt det ser ut då, var det en sån kaka som du och jag smocka i oss innan allahjärtansdag myset???

2012-03-21 @ 10:54:43
Postat av: Evelina

Och god var den också! ;) <3 - Evelina

2012-03-21 @ 17:44:24
Postat av: svar från klara

M: Nej, inte riktigt men det var en liknande ;) du får komma till skolan imorgon!!! C:

E: Ja :P och glassen med :D

2012-03-21 @ 18:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0