Rabattrensning och rabarberdricka.

Hejsan! Förlåt att jag inte har bloggat, men jag har helt enkelt inte haft någon lust. Idag har vi "operation dagsverke", så istället för att jobba i skolan så är jag hemma och hjälper mamma med att rensa rabatter, kupa potatis och plantera blommor. När jag inte gör det tittar jag på Pretty little liars och dricker världens godaste rabarberdricka, som jag hade tänkt att ni skulle få receptet på. Här kommer det!
1. Skölj 1 kg rabarber. Skär i småbitar med skalet kvar och koka med 1,75 liter vatten tills den går sönder.
2. Häll upp i silställning och låt saften rinna av i ca 20 minuter.
3. Rör i 2 dl strösocker. Pressa eventuellt i lite citron. NJUT!
Ja, då har ni det. Testa att göra den, särskilt om ni har egna rabarber i trädgården, för den är supergod!
Hoppas att ni har en lika fin måndag som jag, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0