Båtdagen.

Hej! Nu tänkte jag att ni ska få se vad jag hade för mig i onsdags, då åkte nämligen jag, Hanna, Mathilda och Heloise ut på Vänern med Heloises lilla båt. 
 
 
 
 
När jag kom till Mathildas stuga så plockade vi hallon och packade ihop en korg med mat, saft och kakor som skulle med på utflykten.
 
 
 
 
Medan vi väntade på att Hanna skulle komma så träffade vi Mathildas katt och åkte lite longboard. Jag var dock en feg liten skit och satt på den istället. Men det var kul ändå!
 
 
 
När Hanna kom gick vi hem till Heloise. Där träffade vi en riddare och jag och Mathilda fick dö lite.
 
 
Sedan bar det av!
 
 
 
 
Första stoppet blev på en ö där vi satte oss och åt lite.
 
 
 
Och sedan gav vi oss av igen. 
 
 
Denna gången till ett ställe där vi var tvungna att klättra lite för att komma till vårt mål som var....
 
 
det här! Jag tror att det hette Glofsa, men jag är inte säker.
 
 
 
 
Där kunde man svinga sig ut i vattnet, wiiihooo!
 
 
 
 
När vi hade släppt av Hanna i Skattkärr så brummade vi hemåt igen och det var slutet på den båtdagen. En mycket bra dag om du frågar mig. Ha det fint, puss!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0