Moster Christinas banankaka.

Hejhej! Det var väldigt länge sedan jag la upp ett recept, men nu är det dags! När jag läste min kompis Mathildas blogg, skrev hon att hon åt banankaka och då blev jag så himla sugen på att baka det. Mitt recept på banankaka kommer från min moster Christina och är det absolut bästa receptet, så här kommer det:
Börja med att sätta ugnen på 175°. Mosa sedan 2 riktigt bruna och mosiga bananer i en skål.
Häll i 1 kaffekopp strösocker i bananmoset. Storleken på bilden ovan funkar bra.
Blanda 1 tsk vaniljsocker, 1 tsk bakpulver, 1 kaffekopp mjöl( samma som till sockret) och 1/2 tsk bikarbonat i en bunke.
Knäck i 1 ägg.
Rör i 50 gram smält smör.
Häll i 4 msk mjölk.
Smöra och bröa sedan en form och häll i smeten. Få inte panik om det är mycket klumpar i, det är näst in till omöjligt att få bort alla klumpar utan en matberedare. Grädda i ugnen ca 30 minuter.
Och tadaa! Du har fått dig världens godaste banankaka! Nej, nu ska jag avnjuta en bit av mitt verk.
Ha en bra måndag allihopa!

Kommentarer
Postat av: Sis

Jag är den som gör den godaste banankakan, get off my cake!!

2012-01-16 @ 22:17:03
URL: http://hellocountryside.blogg.se/
Postat av: Patricia

Mmmmmm.... den ska jag baka ikväll.



Puss o Kram Patricia

2012-01-17 @ 11:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0