Havreflarn.

Godmorgon alla pigga och glada! I helgen ska jag och Hanna ha café igen. Det var då en väldigt tjat med dessa caféer kan man tycka, men vi tycker bara att det är roligt! Som sagt, nu i helgen kör vi och då måste man ju baka en hel del. En sak som jag fick i upppdrag att baka var havreflarn, en av mina favoritsmåkakor! Här kommer ett litet recept från Sju sorters kakor om någon blir sugen på att göra de här supergoda kakorna.
 
 
Ca 30 st. Gräddas i: 200g, varmluft: 175g

Du behöver: ♥ 75 g smör
                       ♥ 1 dl havregryn
                       ♥ 1 dl vetemjöl
                       ♥ 1 dl socker
                       ♥ 2 msk grädde eller mjölk
                       ♥ 2 msk ljus sirap
                       ♥ 1 krm bakpulver
                       ♥ 1 tsk vaniljsocker
 
 Gör så här: ♥ Smält smöret, tillsätt de övriga ingredienserna och rör till en smidig smet.
                      ♥ Klicka ut smeten på smord plåt eller bakplåtspapper.
                      ♥ Grädda mitt i ugnen i ca 5 min.
                      ♥ Låt flarnen svalna lite innan du lossar dem från plåten.
 
Ät och njuuut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0