Supertanten

Tjenare allihopa!
Idag har jag testat något nytt. Jag har testat att vara en supertant. En supertant kokar sylt, bakar tantiga kakor,syr och gör andra allmänt tantiga saker. Jag har egentligen mest provat på det första, men jag tycker att det räknas ändå. Hur som helst så fick jag ett litet ryck idag och ville pyssla och greja. Så jag och mamma åkte in till stan och jag gick loss inne på Panduro. Det var trevligt. Resultatet blev ungefär såhär.
Jag har kokat egen blåbärssylt, köpt fina hösttyger, gjort världens godaste jordnötspraliner och blandat ihop ett eget varmchokladpulver med smak av vanilj, chili och kardemumma.
Här är sylten och chokladpulvret.
Och jordnötspralinerna. De är helt underbart goda och har ett hårt skal av choklad. När man biter i det kommer det ut en vääääääldigt god och krämig jordnötsfyllning som smälter i munnen, mmmmmmm.
Bordet som allt står på är förresten mitt blivande skrivbord. Jag hittade det på Solareturen och tänkte att med lite vit färg så skulle det allt bli fint. Idag har Tomas grovslipat det och sedan ska det bara slipas lite mer och som sagt målas vitt. Vad tror ni om det?
Anledningen till rubriken är den nya boken "supertanten" av Elin Ek (mer känd som Grynet i TV). Jag tycker att den verkar rolig och alldeles jätteanvändbar! Så fort man vill plocka på sig några extra pensionärspoäng är det ju bara att plocka fram den och börja! Köp den vetja!
Nu måste jag sluta för jag ska på "get togheter i det nya köket" hos några bekanta.
Ha det bra, det ska jag!

Kommentarer
Postat av: mormor/m-l



vilket fint bord den vita färgn jag brukar använda heter Krita den rekomenderar jag men det blir säkert fint vad du väljer. Lycka till Klara!

Kram

2011-10-23 @ 18:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0