Som ett obehagligt allvar drar sig hösten in i stan.

Nu har jag varit hemma från skolan två dagar i rad. Jag vet att det inte är bra och jag vet att jag inte borde. Det är bara det att vissa dagar känns det som att man skulle behöva vara hemma och gråta när man vill, titta på Misfits och äta chokladkaka. Vissa dagar vill man slippa låtsas att allt är bra, när det egentligen inte är det. Men imorgon ska jag gå, det har jag lovat mig själv. Det värsta med att vara hemma är att man missar så mycket, och  att man sedan måste jobba ikapp. Det är ungefär vad jag har gjort sedan jag kom till Snårstad, jobbat ikapp. Och inte vilket ämne som helst, utan matte. Så här såg bordet ut när jag pluggade förut.
Det är nog den tråkigaste bilden ni har sett, eller hur? Tråkigt var det också. Och när något är extremt tråkigt kan det lätt bli så här.
Nu är jag i alla fall klar och ska bara lära mig lite mer om fotosyntesen och cellandning. Men om jag ska orka mer tror jag att jag behöver en chailatte, så det ska jag göra nu!
Puss och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0