This is halloween!

Hejsan! Idag har jag varit hemma hela dagen och myst med den lilla missen, just nu sover hon i mitt knä. Som ni säkert vet så hade ju jag och Hanna en halloweenfest i söndags och ungefär så här såg kvällen ut.
Nästan alla var utklädda. Här är Mathilda och Ebba som läskiga clowner.
Hanna var...någon läskig figur med ärr. Inte ens hon själv visste vad hon var! Men fin var hon i alla fall.
Nanna var en docka.
Och Hanna var också en docka.
Hilda var ett gulligt troll.
Wilma var...hmm....blodig. Hon hade nog blivit påkörd tror jag.
Moa var Cruella de Vil, en rolig utklädnad tycker jag.
Här är jag och Hanna, festfixarna själva! Jag var en död brud. Jag hade ett skotthål i pannan och ett under nyckelbenet och blod över hela klänningen. Klänningen är förresten det hemliga syprojektet jag berättade om. Nu ligger den ensam och blodig i en plastpåse, stackars klänning.
I början pratade vi lite, drack grön bål och åt tops med öronvax. Haha, topsen var marshmallows på tandpetare med smält hemkola som öronvax, om någon undrar. (tog tyvärr, tyvärr inte några bilder på varken bålen eller topsen, men ni får använda er fantasi)
Sedan var det dags att äta, mamma och Tomas var serveringspersonal. Först kom förrätten, Spysoppa Surprise.
Sedan kom mamma ut med en bunke med något obehagligt i, nämligen huvudrätten. Vi skulle kunna kalla den "köttfärssås och spagetti direkt från köttkvarnen" eller något liknande.
För de som ville titta närmare.
Som ni ser på Hannas min så tyckte hon att det skulle bli väldigt gott med mat.
Mamma in action.
Tomas in action.
När vi hade ätit färdigt kom Maggan också. Hon fick sig lite soppa och sedan var det dags för efterrätten.
Det blev hjärnsubstans.
Mumsigt tyckte Moa.
Ebba med.
Och Mathilda verkade inte heller tycka att det var så dumt.
Sedan skulle vi på spökvandring, Ebba och Wilma var väldigt taggade.
När vi kom tillbaka från spökvandringen så fikade vi på mina och Hannas ögonbakelser som vi slitit med hela förmiddagen. De är gjorda av citronmuffins med citronsmörkräm inuti. De är täckta med grädde och själva ögonvitan och irisen är gjorda av sockerpasta. Vi åt också en mumsig cheesecake som Wilma hade med sig.
Hanna tyckte att det smakade mycket bra.
När alla var mätta och glada skulle vi se på film. Det blev "Bröderna Grimm". Till filmen fick man trycka i sig ännu mer gottigheter.
Här är Maggan och Hanna.
Ebba, Mathilda och Hilda.
Och Moa och Nanna.
Det var alla bilder jag orkade lägga upp, men hade mest konstiga närbilder när Wilma skrattar ändå. Igår var jag ju på spakväll hos Moa, bilder kommer nog imorgon om jag hinner. Då ska jag nog gå på stan med Hannibananni och sedan jobba på teatern. Men nu ska jag fortsätta gosa med Siri/Spöket/Gris/Gulle-Tussan/Fisi.
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Nej men, ni ser ju ut att ha haft jättetrevligt ;)

2011-11-01 @ 22:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0