John Ericssonsgatan 38.

Hejhej! Förlåt för att jag inte bloggade igår men jag orkade bara inte. Kom också på att jag ju faktiskt sa att det skulle komma ett inlägg om spakvällen hemma hos Moa. I måndags hade det redan blivit mörkt när jag satte mig i bilen för att åka till John Ericssonsgatan 38, där Moa bor. Jag var väldigt trött och mörkret hjälpte inte direkt till, så ett tag kände jag absolut inte för att lämna det varma huset, tacopajen och den lilla missen där hemma. Men det gjorde jag och det var tur, för vi hade en toppenkväll! Eller vad säger du Mathilda?

Först när vi kom dit så fick man sig ett glas med bål och lite snacks. Sedan var det dags att basta! Moa har en stor, vedeldad bastu och det var väldigt trevligt att bara sitta där och prata och ta det lugnt. Moa och Wilma hade gjort en ansiktsmask av avokado och honung som vi fick använda, den funkade faktiskt ganska bra! När vi hade bastat färdigt så skulle vi äta. Först blev det tapas, sedan pumpasoppa och sist kom efterrätten. Himmel vad god den var!
Efterrätten var citroncreme med granatäppelkärnor och karamelliserade nötter, mmmmm. Prova det, det smakar helt jättesuperdupergott!
Nora var där.
Ebba med.
Och Mathilda och Wilma också.
Och Moa såklart.
När vi hade ätit lekte vi lite lekar och hade tävlingar. En av dem var hela havet stormar, fast bara några var med.
Nora, Moa och Ebba, närmare bestämt.
En annan tävling var mums mums- tävling. Det var Nora och Wilma som skulle äta.
Wilma vann!
Fast hon verkade inte må så värst bra efteråt...
Sedan pratade vi lite och gjorde ett musikquiz, jag och Mathilda vann! Sedan var den kvällen slut.
Här är de allihopa!
Ikväll ska jag inte göra något särskilt. Kanske slappa i soffan med chips och Trocadero? Ja, det lät som en mycket bra idé. Ha det bra! Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Ebba

ta bort bilden på mig!! ser ju helt mysko ut. haha

2011-11-04 @ 21:20:25
URL: http://ebbaasmans.devote.se
Postat av: mathilda

hahah ja vi hade en toppen kväll <3

2011-11-06 @ 00:25:26
URL: http://enkoppvarchoklad.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0