You can call me Cookie Monster.

Hallå igen! Nu har det blivit ett RIKTIGT långt blogguppehåll men jag har haft fullt upp. Förra veckan hade jag maaaaassor av läxor och bak som skulle göras, jag och Hanna har nämligen haft julcafé i helgen så det skulle bakas kakor och göras godis för fullt. Caféet gick i alla fall jättebra och alla verkade nöjda. Det kommer bilder senare från caféet som Frida tog. Nu i veckan har jag inte heller kunnat blogga fast jag har haft tid, det beror på att vi inte har haft något internet sen vi flyttade till den nya lägenheten. Tyvärr har jag blivit förkyld igen- men den här gången slapp jag i alla fall feber. Imorgon hoppas jag på att kunna gå till skolan igen, det är faktiskt inte särskilt roligt att ligga hemma i soffan hela dagen och kolla på dåliga tvprogram som man inte ens vet vad de handlar om. Här kommer en bild på lite av det godis som jag och Hanna gjorde till caféet.
Brända mandlar, kardemummatryffel, vitchokladtryffel, knäck och pepparkakskola. Dock fick inte våra otroligt snygga marsipangrisar vara med men ni får se dem senare. Nu i helgen ska vi ha en konsert med skolan på CCC. Det är en konsert med en förening som heter Star for life, vi kommer sjunga med deras kör Star choir och Triple & Touch. Det kommer också att vara med lite olika gästaartister. Star for life har konserter för att samla in pengar för att hjälpa skolungdomar i Afrika. De jobbar för att minska spridningen av aids och hiv. Jag tror att det blir en jätterolig konsert med mycket sång och dans. Kolla bara in det här klippet!
http://www.youtube.com/watch?v=QOcS5Pf_E24&feature=related

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Gud så duktiga ni är!

2011-12-01 @ 19:02:31
Postat av: Patricia

Världens duktigaste KLARA!!



Kramar Patricia

2011-12-02 @ 08:25:51
Postat av: Farmor

Hallå Klara!



Har precis skrivet några rader till din syster yster.

Vi nere Kalmar mår väl ganska bra, hur mår du.vi skulle gärna vilja ha en önskelista så vi vet lite vad som önskas i julklapp.

Många stora kramar från

Farmor och Farfar

2011-12-03 @ 15:02:43
Postat av: svar från Klara

Hej Farmor!

Kul att ni mår bra, det gör faktiskt jag också!

Jag kanske kan mejla önskelista till er? Jag kan fråga pappa om adress. Önskar ni er något speciellt i julklapp?



Hälsa Farfar!

Kram klara.

2011-12-05 @ 18:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0