Nästan som en liten mini julafton.

Hejhej! Idag har jag haft en skön dag med mycket julstämning och bakning. Ungefär så här såg dagen ut:
På förmiddagen kom Hanna, Christina, Øyvind och morfar förbi och fikade. Mamma hade bakat världens underbaraste saffranskaka som smälte i munnen, MUMS.
Sedan skulle de andra ut i skogen och leta gran, så jag och Hanna passade på att baka kokostoppar med saffran och apelsin. Dock blev det inte direkt några toppar, jag skulle snarare kalla dem plättar.
Ja, ni ser själva, inte så vackra. Men MYCKET goda.
När Hanna & co. åkte hem gick jag och Frida ut med Siri en stund. Hon var nyfiken och upptäckte att det faktiskt fanns en baksida av huset också.
När vi kom in igen så gjorde jag gräddfudgestjärnor.
Och vi gosade lite mer med fisen.
Sedan blev det ännu mer bak. Denna gången chokladnötrutor.
Idag var också dagen då vi skulle klä granen. Alldeles förfärligt tidigt, men det fick bli så eftersom Frida inte kommer hit till snårstad fören på juldagen.
Vi hängde i väldigt mycket vitt och silver, men det blev superfint.
Vi hängde en pappkula längst ner i granen som Siri fick leka med så mycket hon ville.
Haha, knaskatt.
Ikväll ska jag plugga lite inför matteprovet på tisdag och ha småångest över att det är måndag imorgon.
Ni får ha det så bra så hörs vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0