Let it snow, let it snow, let it snow!

Hejhej! Idag kom det snö! Förstår ni, SNÖ?! Jag blev överlycklig och började sjunga "O helga natt" när vi åkte hem i bilen och det bara snöade mer och mer. Jag vet inte riktigt hur det är inne i stan nu, men här ute i snårstad har det i alla fall lagt sig minst en centimeter. Nu är det bara att vänta på att det ska se ut så här:
Åh, jag vill åka spark! Buhu! Hoppas, hoppas, hoppas att snön stannar kvar. Bilderna är från förra året vid........tja...ungefär den här tiden tror jag. Innan jul i alla fall.
Hej.
Jag åker spark. Det är kul.
Ja, jättekul faktiskt.
Faktiskt heeeeelt underbart.
Haleluja!
Här har vi den duktiga fotografen! (som förresten ville att jag skulle säga att det var hon som tagit bilderna från julcaféet, FAST jag redan gjort det.)
Här är min fina mami.
Och jag som leker skogsmulle (fast jag kanske alltid ÄR en skogsmulle, eller vad säger du Frida?)
Om det är någon därute som jag inte känner som läser min blogg så tänkte jag att jag kunde passa på att visa mitt hus. Ja, vad säger man? Här bor jag. I ett rött hus på en kulle ute i skogen i Värmland. Låter det som om det ligger mitt ute i ingenstans? DET GÖR DET.
Här är jag och mamma tillsammans på sparken.
Om någon undrar vem det är på bilderna så är det jag. Fast innan jag färgade och klippte av håret. Men det fattade nog alla ändå.
Jag hittade den här bilden också.(och jag kanske inte behöver berätta vem som tagit den?) Det var ett tag sedan men jag minns att det var kallt. Väääldigt kallt.
Avslutar med en bild på en snötäckt pumpa för att liksom påpeka lite snällt för vädergudarna att förra året, då var det minsann snö redan efter halloween. Det ni! Om ni kunde fixa det borde ni väl kunna fixa ett par meter nu, en månad försent, för att liksom ta igen lite. Eller?
Idag ska jag inte göra något särskilt, bara skriva klart en SO uppgift och kanske ta ett bad, vi får se. Vad ska ni hitta på i veckan? Den här veckan har vi inga läxor! Tjoho! Vi har inga lektioner heller för den delen. Det beror på att vi har vår årliga luciakonsert i helgen, så vi över hela veckan, varenda lektion. Förutom två då: svenska och matte(!?). Kom på konserten vetja! Den brukar bli superbra, den hålls på CCC och det är norrstrands musikklasser som sjunger och värmlandsoperans sinfonietta som spelar till. Som sagt, kom!
Dröm sött, vi hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0