Julafton på vårt sätt.

Hejsan! Här kommer 11 bilder som beskriver min julafton.
Jag vaknade på morgonen av pappa som sjöng och vi gick upp och åt julfrukost.
Sedan var det dags för paketjakt för oss barn. Jag hittade mitt först( hihi, stolt!)och jag fick en tidning, Plaza, med massor av fina inredningstips.
Vi började göra oss julfina och då kom Christer som skulle vara med och fira jul.
Här är Alma och Frida. Fina som vanligt!
Jag och Frida.
Och jag och Alma. Jag hade på mig min mörkröda spetsklänning från Monki och hade plattat håret dagen till ära.
Sedan skulle vi såklart äta julbord. Det smakade mycket gott.
När vi hade ätit oss alldeles lagom feta så bänkade sig alla framför Kalle Anka.
Sedan skulle man äta sig ännu lite fetare, fast denna gången på fika.
När vi satt där och mumsade på fika dök en liten tomtenisse upp. Han var misstänkt lik Albin. Hur som helst började han dela ut paket till oss.
Alla var nöjda och glada.( jag vet att det troligtvis är den sämsta bilden ni någonsin sett, men de där minerna förtjänade att vara med tycker jag.) Resten av kvällen gick åt till skratt, Karl-Bertil Jonsson och spel i köket. Nästa dag åkte jag till snårstad och firade med släkten på mammas sida. Jag har tyvärr inte så mycket bra bilder därifrån, men jag har många bilder på mitt godisland som jag gjorde. Här kommer en bildbomb!
Här är det. Ett godisland täckt av snö och framförallt godis.
För att komma in i godislandet behövde man gå på Triple Road. Det var en väg gjord av trillingnötter.
På vänster sida fanns Snowball Hills. Små kullar gjorda av vitchokladtryfflar med apelsin.
Bakom Snowball Hills låg Yellow Ridge, en bergskedja gjord av saffranskokostoppar.
På högersidan kunde man hitta Cardamom Cave som var en grotta gjord av kardemummatryfflar.
Bakom Cardamom Cave låg Marshmallow Mountain. Ja, namnet talar för sig självt.
Längst in i landet låg The Lollipop Forest. En skog som bestod av apelsinkrispklubbor och chokladpolkaklubbor.
Högst upp på en kulle mitt i The Lollipop Forest låg Big Mama Pig och vakade över godislandet. Vem blir inte sugen på godis när de ser det här? Haha, jag kan berätta att vi inte orkade äta upp allt på långa vägar, men desto mer till mig. Mohahahahaha! Nä, jag skojar bara. De andra kan också få smaka.
Här är förresten mina julklappar:
Från julafton:
* 6 stycken mörkchokladkakor.
* Shower gel med doft av mango och papaya.
* En pepitarutig kjol från Beyond Retro (yaaay!)
* Boken "One more slice" av Leila Lindholm.
* Ett macaron set med en receptbok och en sprits.
* Pengar.
* Presentkort på Åhléns.
Från juldagen:
* Boken "Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk" av Mia Öhrn.
* Presentkort på Åhléns.
* Pengar.
* En smyckesask i trä.
* En hundtavla.
* En Mia och Klara box med säsong ett och två.
* Shower Gel från The Body Shop med doft av grapefrukt.
* Ett pralin set med receptbok och pralinformar i silikon.
* Parfymen "Oh Lola!" från Marc Jacobs. (dubbelyaay!)
Alla julklappar var jättebra och jag har redan börjat använda vissa flitigt. Tack så mycket alla ni som gett dem till mig! Imorgon är det nyårsafton och jag ska vara hemma och fira med några kompisar till familjen, det blir säkert jättemysigt!
PS. Jag vet att jag har blivit sämst på att blogga och mina läsarsiffror sjunker mer och mer. Men snart är det nytt år och då ska man skärpa sig och bli bättre på allt och blablablablablabla, så jag ska försöka bättra mig och skriva om lite mer intressanta saker. JAG LOVAR!
Ha det superbra!

Kommentarer
Postat av: Patricia

Guuud va du är duktig med allt bak o godis du gör, och sen så fina bilder du tar. Vill önska dig ett riktigt Gott Nytt År kram Patricia Stefan Victor Gustav

2011-12-31 @ 15:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0