Den stora godismakardagen.

Hej allihopa! Imorgon är det julafton, kan ni förstå hur fort tiden har gått? Inte jag. Men mysigt ska det i alla fall bli tycker jag. Idag har jag bakat, bakat och bakat. Jag har gjort nya kokostoppar, apelsinchokladkrispklubbor, (lååååångt ord) polkachokladklubbor, marshmallows, vaniljkola, vitchokladtryfflar och kardemummatryfflar. Sedan så har ju mamma gjort knäck såklart, och trillingnötter också. De är så himla mumsiga att de tar slut innan man ens hunnit göra klart dem. Här kommer ett par bilder på marshmallowsen.
De blev helt underbara och alldeles mjuka och klibbiga inuti. Ganska krångligt att göra men helt klart värt det när de är klara. Nu bara står de där och väntar på att få bli staplade i ett högt, mjukt, fluffigt marshmallowtorn på juldagen då vi firar här i snårstad. Här är en länk till receptet om ni vill prova att göra det själva.
http://www.tasteline.com/Recept/Marshmallows
Det kommer bilder på allt godis jag gjort så småningom, men inte riktigt än. Och just det! Jag har gjort en big mama marsipangris också!
Den ser kanske inte så stor ut på bilden, men den är gjord av 500 gram marsipan och är ca 15-20 cm lång. Jag undrar om någon kommer orka äta upp den? Ikväll ska vi i alla fall ha rimstuga hos morfar med Hanna, Jonathan, Christina och Øyvind. Det blir nog supermysigt och jag har redan förberett några rim, hehe. Vad ska ni gör ikväll, kvällen innan julafton?
Ha det bäst och god jul! Från Sirifisen och mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0